torstai 6. syyskuuta 2018

Kiitos avusta! Matka kotiin

你好!我叫康翠芸。这是我的blog. Terpparallaa kaikille! Tässä siis mun upea Taiwanin vaihtoblogi! Olen siis yliopistovaihdossa Taiwanissa, Taipei kaupungissa. Yliopistoni on National Taiwan University. Istun tällä hetkellä 7/11 (seveneleven) kaupassa paossa kaatosadetta. Taiwanissa on sadekausi ja nyt oli eka kerta kun sade yllätti minut, onneksi olin kuitenkin kaupan sisällä 😌.


Täytyy investoida sateenvarjoon pikemmiten.☔️


Saavuin kuumaan, pimeään ja valoja välkkyvään Taiwaniin sunnuntaina, noin kello 1 aamuyöllä.  Menin opiskelija-asuntolaan bussin ja taksin voimin. Okei, otin taksin ja näytin kuskille asuntolan osoittetta. Kuski ei osannut lukea kuin kiinalaisia merkkejä ja osoitteeni oli kirjoitettu länsimaisilla kirjaimilla. Ou nou. Yritin sillee et ” do you know prince house???” Ei mitään. Kuski työnsi sit sen puhelimen mun naaman eteen ja elehti et puhu siihen google kääntäjään. Hmmmm... Ei siit oikeen tullu mitään ja nyt alkoi jo paniikki iskeä kielimuurin takia. Miks en ollu kattonu osoitetta kiinalaisilla kirjaimilla??!! Yeah too busy doing nothing... 

Onneksi aloin kaivelemaan kaikkia papereita mitä mulla oli mukana, ja löysin postissa tulleen NTU kampuksen kartan. Näin siinä sit asuntolan ja näytin kuskille, siinä oli kiinaksi paikan nimi. Perille kun päästiin nousin ulos ja kuski kysyi, että onko oikea paikka. Kai...? Sitten se lähti ja minä tajusin että olin katsonut väärän paikan. Jeesus. Täällä mä oon, yksin vieraassa maassa, yöllä, ulkona, ei nettiä, ei liittymää, ja taksi pitäisi saada. Vähän aikaa tilannetta ihmeteltyäni lähdin kävelemään kohti kauppaa toivoen, että sen myyjä osaisi auttaa minua. Raahasin mukanani sitä painavaa matkalaukkua ja kaupan oven luona portaissa minua vastaan tuli paikallinen mies. Hän sitten kysyi, tarvitsenko apua laukun kanssa. Käytin tilaisuutta hyväksi ja kysyin mistä saisin taksin.

Ystävällinen sielu kun oli, samainen mies meni kaupan sisälle ja käytti jotain app:ia, jolla hän tilasi mulla taksin, KIITOS! 谢谢你! Pääsin asuntolaan, oli pimeää, ja kun vihdoin (patjan ja tyynyn oston jälkeen) pääsin nukkumaan oli jo aamu ja valoisaa.


Tässä kuvia aamulenkiltä läheiseltä joelta.

Iloisen värinen silta kuvassa on Youngfu Bridge.


          
                                           Eiks oo suloinen koira mun WC-paperi paketissa! ❤️(Erittäin tärkeä tieto)


Lisää postauksia tulossa pian! Yritän parhaani tehdä laadukasta jälkeä, mutta antakaa anteeksi satunnaiset virheet :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti