torstai 20. syyskuuta 2018

Vesiputouksia, vesiputouksia kaikkialla! Jiufen ja Shifen reissut

Kävin muiden vaihtareiden kanssa yhden päivän ja yhden yön reissulla Jiufenissa. Otettiin Uber Jiureniin, koska se oli helpoin ja nopein tapa päästä sinne. Jiufen 九份 on kylä, joka sijaitsee vuorella. Monet taiwanilaiset käyvät siellä turisteilemassa. En nähnyt juuri muita turisteja kuin aasialaisia, kaikki ulkomaalaiset jotka näin olivat vaihtareita NTU:sta. Jiufenissa on paljon turistikauppoja ja ruokapaikkoja kapeiden kujien varrella. Siellä on myös Golden Water Fall, jonne reippaasti vaihtareiden kesken kävelimme, vaikka kaikki muut menivät sinne autolla tai bussilla. Matkaa oli noin 2km mutta muutaman harhareissun takia matka tuntui kuin 5km 🤣.

Näköala Jiufenista

Jotkut asuu täällä! Voitteko uskoa 😯

Perille päästyämme näin vesiputouksen ja olihan se upea! Kauniit ruskean sävyt kivessä/ hiekassa ja veden virtaus teki vaikutuksen. Vesiputous on lähellä merenrantaa, joten päätimme myös kävellä katsoman sitä. Päivä oli todella lämmin ja olisi tehnyt mieli mennä uimaan, mutta tällä rannalla ei pystynyt. Takaisin menimme bussilla ja kaikki olivat siitä hyvin onnellisia 😉.

Jee vihdoin perillä!!

Katsokaa nyt tätäkin!

Golden Waterfall

Upea meri, mutta ei uimarantaa..

Ennen auringonlaskua kiipesimme sunset temppelille katsomaan nimensä mukaista auringonlaskua, mutta pilvinen taivas ei juuri aurinkoa näyttänyt. Temppeli itsessään oli kyllä todella upea!

Yksityiskohtaa kaiteesta, kaikki on niin tarkkaan suunniteltu ja tehty😍

Selfieeeee

HUIMAA Näköalaa temppeliltä

Hostelli ”My way”, jossa yövyimme tarjosi illalla kävelykierroksen katsomaan iltanäkymää. Se kuulosti hyvältä ja niin pääsimme kiipeämään ylös vuorelle katsomaan kylän valoja. Todella kaunis näkymä! Sieltä näki Taipeihin asti, ja pystyi tunnistaan Taipei 101 tornin.

Kaikki näytti niin pieneltä, pikkutaloja ja valoja.

Vähän sumeita kuvia mut livenä upea iltanäkymä.

Yönäköalan jälkeen opas vei meidät katsomaan kuuluisaa tee kahvilaa (tea house). Rakennus on vielä upeampi illalla kun sen ulkona koristeena olevat punaiset paperivalot loistavat. Viimeiseksi menimme takaisin hostellille ja oppaamme teki meille jälkiruokaa. Siinä oli kuumaa maitoteetä, jonka seassa kulhossa oli riisipalloja. Oli kyllä hyvää!

Posee teetalon edessä 😎

Reissaaminen on niin hauskaa!

Teehuoneen valot

Vielä yövaloja eri kuvauspaikasta

Siis kattokaa!! Hostellin vessan lattiat ja seinät oli tällästä feikki Louis Vuitton kuviota!

Edellisten matkaajien viestejä hostellin aulan sienillä

Seuraavana aamuna otimme bussin ja junan ja taas junan Taiwanin suurimmalle vesiputoukselle Shifeniin  十分. Shifen on myös kuuluisa suurista paperilyhdyistä , joihin voi kirjoittaa oman toivomuksen ja lähettää se ilmaan. Näin, että monet tulivat Shifeniin paperilyhtyjen takia, mutta oli päivä ja valoisaa, joten lyhdyn valo ja tuli ei päässyt oikeuksiinsa.

Vesiputouksen luokse piti kävellä ja matkan varrella jo näki muutaman pienemmän vesiputouksen. Olihan se iso! Kun putous oli nähty kaikista mahdollisista kulmista ja korkeuksista ja otettu hyvät kuvat niin lähdimme kotia kohti.

Maistiais vesiputousta matkalla itse kohteeseen.

Patsaita! Pakko oli ottaa kuva ;)

Tässä se on!!!

Nyt on nähty vesiputouksia!!

Seuraava reissu odottaa jo huomenna...😉